background image


U leest hier de vier meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, kies dan een onderwerp uit de linker kolom hiernaast of zoek via: Wat zoekt u?

Waarom ontvang ik een betalingsherinnering? Ik heb al betaald.

Als u de waterschapsbelasting niet betaalt binnen de gestelde termijn krijgt u een herinnering.

Heeft u al betaald dan hebben uw betaling en de herinnering elkaar waarschijnlijk gekruist. U kunt de herinnering dan als niet verzonden beschouwen. Als u direct nadat u de aanslag heeft ontvangen kiest voor automatische incasso dan betaalt u de aanslag gespreid in tien termijnen.

Waarom ontvang ik een aanmaning?

Als u de waterschapsbelasting niet betaalt na de herinnering, ontvangt u vrij snel daarna een aanmaning om de belasting alsnog binnen 14 dagen te betalen. U betaalt nu extra invorderingskosten, omdat Hefpunt kosten heeft gemaakt, Als u direct nadat u de aanslag heeft ontvangen kiest voor automatische incasso dan betaalt u de aanslag gespreid in tien termijnen.

Waarom ontvang ik een postdwangbevel?

Als u na de aanmaning de waterschapsbelasting nog niet betaalt, dan ontvangt u een dwangbevel. Na het dwangbevel moet u binnen twee dagen betalen. Doet u dat niet dan kan er beslag worden gelegd op uw inkomen, banktegoeden en op zaken die uw eigendom zijn.

Uiteindelijk kunnen wij overgaan tot verkoop van deze zaken om het geld binnen te krijgen.

Wij adviseren u het niet zo ver te laten komen. Als u direct nadat u de aanslag heeft ontvangen kiest voor automatische incasso dan betaalt u de aanslag gespreid in tien termijnen.

Kan ik nog een betalingsregeling treffen?

Ja, dat kan. U kunt een betalingsregeling aanvragen nadat u een aanslag, een herinnering, een aanmaning of een postdwangbevel heeft ontvangen. Het aantal termijnen is wel beperkt en het is afhankelijk van uw financiële situatie. U kunt contact opnemen met Hefpunt om een betalingsregeling aan te vragen. Dit kan schriftelijk, u kunt uw brief sturen naar:


Hefpunt
Postbus 88
9700 AB te Groningen.


U kunt ook inloggen met uw DigiD op MijnHefpunt op deze website, hier kunt u uw vraag achterlaten. Of mail uw vraag via het contactformulier.

Daarnaast kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen op telefoonnummer (0900) 49 38 837. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 uur en 20.00 uur.

Als u direct nadat u de aanslag heeft ontvangen kiest voor automatische incasso dan betaalt u de aanslag gespreid in tien termijnen.